Základní škola

Barevný týden ve 4. B

Barevný týden ve 4. B

V týdnu od 7. – 11. 6. se děti ze 4. B věnovaly týdennímu projektu, který byl spojený s barvami.
V pondělí to byla barva zelená. V úterý jsme se fotili, tak jsme barvu neurčili. Ve středu jsme se snažili sladit dočervena nebo růžova, ve čtvrtek domodra a pátek jsme zakončili v odstínech žluté nebo oranžové.
V pondělí jsme se díky zelené barvě pustili do prezentace herbářů, několikatýdenního úkolu, na kterém děti pracovaly samostatně ve svém volném čase. A jejich „herbáře" byly parádní. Ve škole teď máme zajímavou výstavku z vylisovaných květin, které děti nasbíraly na loukách, v lese, polích nebo zahradách. V úterý jsme si přiblížili význam jednotlivých barev. Vysvětlili jsme si rozdělení barev na studené a teplé. Povídali jsme si o tom, jak mohou barvy prostředí nebo oblečení ovlivňovat naše nálady a emoce a děti si vyzkoušely kresbu tužkou na louce před školou. S barvami je svět veselejší, ale občas je fajn vyzkoušet něco jiného a kreslit na čerstvém vzduchu je o dost zábavnější a hodina kreslení utíká mnohem rychleji. Ve středu jsme si více povídali o vztazích, protože naší barvou byla růžová/červená. Ve čtvrtek jsme navázali na předchozí hodiny přírodovědy, kdy jsme si vyprávěli o tekoucích a stojatých vodách a o tom, co v řekách, potocích nebo rybnících nebo v jejich blízkosti můžeme objevit nebo zahlédnout. V pátek jsme naše týdenní snažení zakončili vytvořením „živého" sluníčka, žlutá (oranžová) barva je symbolem radosti. S barvami si děti vyhrály při skupinovém kreslení podmořského světa a spousta smíchu a radosti byla vidět a slyšet i při nakupování v obchůdcích při dvouhodinovce matematiky. Projekt se vydařil a máme s ním spojené hezké vzpomínky.


Mgr. Lenka Červeňová