Po návratu z adaptačního kurzu nás čekal ještě den třídního učitele. Hned ráno jsme si přečetli denní úkol – ten den jsme museli splnit 8 věcí, ale na nás bylo, abychom si je uspořádali, jak je postupně budeme plnit. Ve skupinkách jsme udělali návrhy a poté jako třída jsem se na programu dne domluvili. Čekalo nás rozdávání učebnic, rozvrh hodin a seznámení s učebnami a učiteli, prohlídka školy, kterou jsme zakončili u šatních skříněk a zkontrolovali náhradní klíče. Poté jsme si vyslechli informace ze školy, byli seznámeni se Školním a Klasifikačním řádem, oprášili si bodový systém, zvolili si zástupce do Žákovského školního parlamentu a naše třídní mluvčí, jak jinak než ve skupinkách, tentokrát dívek a chlapců. Na závěr si každý sám vymyslel pravidla třídy, poté svoje návrhy zkonzultoval ve dvojici, či trojici a postupně jsme vytvořili dvě velké skupiny a jejich mluvčí nám předali návrhy pravidel. Teď už se musela shodnout celá třída. Chceme totiž, aby se nám ve třídě dobře učilo, ale také o přestávkách odpočívalo a vládla zde přátelská atmosféra.