V hodině výchovy ke zdraví na téma ochrana člověka za mimořádných událostí si žáci ve skupinkách vyzkoušeli, jak by reagovali v krizových situacích. Na úvod se společně zamýšleli nad tím, co vlastně znamená mimořádná událost, a následně je rozdělovali do kategorií – živelné pohromy, havárie a ostatní mimořádné situace.
Poté se pustili do zkoumání Integrovaného záchranného systému – kdo do něj patří, jakou roli hraje policie, hasiči nebo záchranná služba, a co znamenají jednotlivé varovné signály, které mohou slyšet třeba i v reálném životě.
Na závěr si žáci vyzkoušeli praktický úkol – třídili lístečky s různými předměty podle toho, co by si zabalili do evakuačního zavazadla a co by nechali doma. Aktivita byla zaměřena na spolupráci, rozvoj kritického myšlení, a především na to, aby si žáci uvědomili důležitost přípravy na mimořádné události.