Speciální pedagožka se věnuje i dětem, které mají deficity dílčích funkcí. Dílčí funkce jsou základní poznávací funkce nezbytné pro učení se a získávání jakýchkoliv dovedností. Mezi takové dílčí funkce řadíme např. zrakové vnímání, sluchové vnímání, prostorovou orientaci, vizuomotoriku, grafomotoriku, jemnou i hrubou motoriku.
Tento týden jsme se zaměřili na sluchové vnímání, které jsme rozvíjeli pomocí bzučáku. Bzučák je opticko-akustická pomůcka, které dětem pomáhá rozlišovat krátké a dlouhé samohlásky, rozkládat slova či rozvíjet rytmizaci. Je hned několik způsobů, jak s touto pomůckou pracovat. My jsme procvičovali sluchovou paměť tím, že žáci po mně opakovali vyťukávané různě dlouhé tóny. Dále podle předlohy měli vyťukat řady rytmů krátkých či dlouhých tónů. Práce s bzučákem děti moc baví a k tomu je velmi efektivní.