V rámci kombinace předmětů Pracovní činnosti a Informatika se žáci třídy 9. B pustili do fascinujícího projektu – sestavování a programování robotů ze stavebnice Lego Mindstorms.
Žáci se nejprve v rámci Pracovních činností věnují samotné stavbě robotů. Tato činnost je zábavná, ale také rozvíjí jejich technické a kreativní schopnosti. Každý robot je unikátní a jeho sestavení vyžaduje pečlivost a trpělivost.
V předmětu Informatika pak přichází na řadu programování. Žáci se učí, jak své roboty oživit pomocí různých programů. Roboti jsou naprogramováni tak, aby vykonávali různé úkoly – od jednoduchých pohybů až po složitější interakce.
Roboti třídy 9. B umí nejrůznější věci, záleží jen na tom, co jim žáci naprogramují. Některé programy se spustí okamžitě při zapnutí robota, jiné reagují na poklepání nebo přiblížení se k robotovi a máme také programy, které lze ovládat pomocí různých ovládacích prvků.
Projekt s Lego Mindstorms je pro žáky třídy 9. B nejen zábavný, ale také velmi poučný. Stavba a programování robotů jim přináší nové dovednosti a zkušenosti, které mohou využít i v budoucnu. Tento projekt je skvělým příkladem toho, jak může být učení zábavné a zároveň přínosné.