V přírodopisu v 8. třídách se žáci věnovali tématu šelem. Po probrání čtyř hlavních čeledí – kočkovitých, psovitých, lasicovitých a medvědovitých – místo testu zpracovávali kreativní projekt. Jejich úkolem bylo doplnit již získaný Vennův diagram, kde identifikovali čtyři společné znaky všech šelem, tři znaky pro dvojice čeledí a deset charakteristických znaků pro každou čeleď. K tomu nakreslili typické zástupce šelem, popsali je a zpracovali zajímavosti o jednotlivých čeledích.
Práce probíhala ve skupinách, kde si žáci rozdělili role, využívali učebnice i tablety, kreslili a zapisovali. Žáci se do projektu pustili s velkým nadšením. Možnost tvořit a samostatně hledat informace je motivovala k hlubšímu zamyšlení nad šelmami. Díky kreativnímu zpracování se nejen naučili základní pojmy, ale odnesli si také spoustu nových zajímavostí. Aktivita byla žáky hodnocena jako velmi zábavná a přínosná.